tisdag 25 september 2012

Veckans Skiss # 39

Den här höstiga veckan har vi finaste Lina som gästar oss med en skiss. Så här berättar Lina om sig själv: 

Lina
Blogg: http://linaliten.blogg.se/


1. Vem är du?
Jag är 31 år gammal och bor med min sambo och dotter i ett hus på landet och vi väntar vårt andra barn alldeles snart. Jag får inte utlopp för någon kreativitet på jobbet, utan sitter mest vid datorn och i möten.
2. Vad betyder scrappandet för dig?
Massor! Jag älskar att leka med färger och former och dessutom spara minnen i fina album. Jag fokuserar oftast på att få med berättelsen bakom fotografierna och att få med vår vardag eftersom det är så lätt att glömma alla små guldkort.
3. Är du kreativ på något annat sätt? Jag syr lite, stickar enkla halsdukar och liknande och har ett bortglömt förråd med pärlor. Jag vill så mycket mer än jag har tid och ork till, men allt som oftast är det med papperspysslet jag fastnar!
4. Har du någon favoritprodukt/sak/teknik som du ofta använder? Stämplar, mister, färgglada papper, stjärnor och cirklar! Sedan skriver jag alltid min journaling för hand.
5. Var hämtar du din inspiration? 
Jag surfar runt mycket i andras bloggar, men för att komma igång ordentligt behöver jag oftast en inspirerande skiss. Jag älskar både skisserna och tolkningarna hos Scrapidées ( http://scrapideesleblog.canalblog.com/) även fast jag inte förstår ett ord av det som står! ;)
6. När scrappar du som bäst?
När jag fått hem ett paket med nya inspirerande pysselsaker och har tid att sitta en stund! Oftast blir det på kvällarna när min dotter somnat och orken räcker, på dagarna blir det sällan tid över.

Linas coola skiss:



Linas egen tolkning

Anna

Charlotte

Jeanette/Jeany

Jenni/Allram

Jennie

Maya

Tanja

Marja

Tja, om ni inte blev inspirerade nu, ja då vet jag inte hur vi skall bära oss åt;-)

Veckans RAK som någon lycklig får i lådan sponsras av En liten butik i Mörrum och är ett Echo Park Chillingsworth Manor 6x6 Paper Pad.:

Maila din tolking till oss på veckansnyaskiss@gmail.com eller länka nedan, till inlägget där din tolkning ligger. Vi vill se din tolkning senast 1/10. Go for it!!!!!!









3 kommentarer:

Cattis sa...

Vilka fantastiska, inspirerande och så läckra layouter ni gör i teamet!! =D

ScrapMyran sa...

Å nej, jag hade fått för mig att andra okt var sista inlämning, ja je ni kanske vill se min tolkning ändå =)
Tack för en fantastiskt inspirerande skiss som kickade igång min kreativitet direkt när jag drabbades av en scrapblock på stockholm city scrap i helgen!

ScrapMyran sa...

Vet inte riktigt hur länkande funkar men här finns min bild:
http://fristad.blogspot.se/2012/10/veckans-skiss-v39.html