tisdag 30 oktober 2012

Skiss v. 44

Denna veckan Är det "vår" Ulrika som står för skissen.

Ulrika


Vem är du? 
Jag är en 41-årig tvåbarnsmamma, gift, jobbar som polis, bor i hus 5 mil från Stockholm. Är en glad och cool tjej för det mesta!  

Vad betyder scrappandet för dig? 
Det betyder förmodligen mer än vad jag tror!! Och förmodligen mer än vad mina barn tror och tycker. De har nog lite svårt att "förstå" att detta är en guldgruva som de kommer värdesätta en vacker dag. Scrappandet är ju en stor del av mitt liv, om man också inberäknar tiden det tar att göra blogginlägg och hänga på Internet för att insupa inspiration! 

Är du kreativ på något annat sätt? 
Ibland syr jag lite, och jag pysslar om mitt ogräs i min trädgård (det är ju det som växer bäst!!). Men mest av allt får jag utlopp för min kreativitet när jag fotograferar och redigera fotona! Jag fotar dels med en Canon systemkamera, dels med appen Hipstamatic på iphonen, och dels med en liten pocketkamera som är vattentät! Det blir jätteläckra foton på ungarna under vattnet i poolen!! 

Har du någon favoritprodukt/sak/teknik som du ofta använder? 
Jag använder ofta, ofta thickers på mina layouter. Jag skriver också till 75% ut texten till layouterna på datorn, klipper de gärna i remsor och placerar ut. Mist och fluid chalk går det också åt en del... 

Var hämtar du din inspiration? 
Jag får inspiration från många olika ställen. Jag inspireras mycket av att kika i andras bloggar, men har svårt att välja ut nån specifik. Jag inspireras också mycket när jag ramlar över en utmaning, gärna med en skiss! Det är nog därför jag gillar Veckans Skiss så mycket! Ett kanske lite oväntat ställe där jag finner inspiration är en blogg som förvisso är scrap-relaterad, men det är bara digi-layouter! Själv scrappar jag enbart med papper och lim, men jag har liftat många layouter från den bloggen!! Den heter Gallery Standouts, och du hittar den här: http://gallerystandouts.com/fingerpointing/ 

När scrappar du som bäst? 
När som helst egentligen. Jag arbetar sedan ett och ett halvt år tillbaka kontorstid, men innan dess arbetade jag skift och hade lediga vardagar, lyx!! När ungarna var i skolan hade jag ju massor av ledig tid och satt en hel del då. Nu blir det mest på kvällar och en del på helger.

Ulrika säger själv att hon sällan skapar efter sina egna skisser, dock har vi fått en supersnygg tolkning av henne som garanterat kommer att inspirera.

Här har vi Ulrikas roliga skiss och hennes snygga tolkning.






VS-teamet var inte sena på att tolka!




Maya




Jenni




Charlotte




Jeanette




Jennie




Marja





Veckans val vinner denna härliga RAK
Vi vill ha ditt bidrag senast 5/11 på mail veckansnyaskiss@gmail.com eller länka till er blogg/bildgalleri med hjälp av länkvertyget nedan.

1 kommentar:

Katja/MezzaNotte sa...

Wow vilken läcker skiss, Ulrika! Måste försöka hinna skapa efter den.