tisdag 27 november 2012

Veckans Skiss # 48

Tisdag med massor av inspiration från oss! Idag gästas vi av Therese:

Namn/Nick: Therese/Tezz 
Blogg/Hemsida: KattenMia.blogspot.com 

1. Vem är du? 
Jag är en 25 årig tjej från en liten by mitt i Västra Götaland. Jag bor på en liten gård tillsammans med min make (Tomas), 2 åriga son (Anton) och tre katter (Mia, Nisse och Zizzy). Jag jobbar som personlig assistent hos en ung kvinna och en äldre man, vilket är super kul och ger ett väldigt varierande arbete. 

2. Vad betyder scrappandet för dig? 
Scrappande betyder egentid för mej och jag sitter hellre framför pysselbordet än TV:n. Men ibland händer det att jag tar över tvbordet Wink
Det betyder mycket att folk gillar det jag gör, det gör att man vill fortsätta. Very Happy 

3. Är du kreativ på något annat sätt? 
Oooja! Jag älskar allt som har med pyssel att göra, jag virkar, broderar, bakar tårtor och pysslar runt mest hemma. När jag var yngre sydde jag några 50-tals inspirerade klänningar. 
Just nu håller jag på att göra igjordning två nattduksbord till ett leksakskök till lille Anton som han ska få när han fyller år i början av december. 

4. Har du någon favoritprodukt/sak/teknik som du ofta använder? 
Jag använder ofta glitter, "lite glitter funkar alltid" brukar jag säga. 

5. Var hämtar du din inspiration?  
Jag hittar inspiration bland skisser, precis som den här bloggen. För att nämna några bloggar jag följer så är det WildOrchidCrafts (wildorchidcrafts.blogspot.com) och LilioftheValley (ideastoinspire.blogspot.se) som jag gräver ner mej i totalt. 

6. När scrappar du som bäst? 
När jag har beställningar går jag väldigt mycket in i mitt alster och det brukar sluta med att jag nästan inte vill ge det vidare. Razz Men det är så himla kul att få glada till rop när beställaren får det så det betyder nästan ännu mer. Smile 

Inspirationen till min skiss har jag fått från serietidningars rutor. Jag tycker man kan variera denna skiss i det oändliga.

Therese egen tolkning


Jennie
 Maya

                                                                           
Ett kort av Marja
                                                                 
Ulrika
Charlotte

Jeanette
Visst är det en kul skiss som kan varieras i det oändliga?? Vi är förstås jätttesugna på att se vad du hittar på med den. Länka eller maila ditt bidrag senast 3/12 kl 23:59, veckansnyaskiss@gmail.com.
Om du gör det kan du vinna den här läckra RAKen från Therese:





Och naturligtvis den supersnyggaste skrytbannern ever:









Och hörni, nu är det bara 2 veckor kvar!!! Till vadå, undrar ni...ja det kan ni ju sitta och göra i 2 veckor för mina läppar är förseglade med stickles...

1 kommentar:

Therese sa...

Härliga tolkningar ni har gjort, helt suveränt. :D