tisdag 11 februari 2014

Skiss #6

Denna vecka är vi så glada att kunna presentera Hanna/Fnyz som veckans gästdesigner och här kommer en liten presentation av Hanna.



Namn/Nick: Hanna-Marie Larsson - Fnyz
Blogg/Hemsida: fnyzliv.blogspot.com

1. Vem är du?
Ja vem är jag? Jag är en 30-årig trebarnsmamma från Hälsingland. En pratglad, översocial halvtjeck som pluggar, jobbar och renoverar huset m.m.

2. Vad betyder scrappandet för dig?
Genom åren har det varierat lite vad det egentligen betyder, i vissa perioder så är det min ventil, mitt lufthål och ibland en rolig hobby helt enkelt. Just nu så har livet mycket på gång för mig så scrappandet har fått stå tillbaka lite tyvärr men snart är jag nog tillbaka på banan igen.

3. Vad scrappar du helst, om du får välja? (LO, kort, altrat, annat osv)
Svårt, det är layouter och PL som jag gör allra mest men det är svårt att välja mellan dem känner jag.

4. Är du kreativ på något annat sätt?
Hmmm ordet kreativ är ju så stort på nått sätt men jag studerar grafisk design och så fotograferar jag mycket både som hobby och som ett deltidsjobb m.m. Älskar att fotografera bröllop och gravida m.m.

5. Har du någon favoritprodukt/sak/teknik som du ofta använder?
Stickers och enamel dots är favoritdekorationer och återfinns nästan jämt på mina alster, jag älskar att sy med symaskin på mina alster även om jag inte alltid orkar släpa fram den så skulle jag vilja :-D

6. Var hämtar du din inspiration? Nämn gärna någon speciell blogg eller person och bifoga länk.
Bloggar har jag nästan sluta läsa (ja det är sant) det känns lite som de är påväg ut :-D mest inspiration hittar jag på instagram isf men när det gäller scrap så kollar jag varken på bloggar eller någon annanstans just nu (så tråkig är jag) min egen blogg måste nog också få sig en uppryckning snart eller få dö ut hahaha

7. Är du med i något designteam?
Ja jag är designer åt En Liten butik, the Green Hyena, SWEscrapbook och AlltomScrap.

8. Om du är det, hur får du tid till skapandet?
Jag är en snabbscrappare så när jag väl sätter mig och scrappar så går det snabbt att få till en hel hög alster så det brukar itne vara något problem. Oftast scrappar jag på kvällarna när barnen lagt sig och så har jag och några vänner scrapträffar då och då.

9. När scrappar du som bäst?
Allra bäst scrappar jag egentligen på dagtid om jag är ledig och inga barn är hemma men som ni hör så inträffar ju inte detta varje vecka precis ;-)

Hanna har gjort den här fina skissen:



Så här blev hennes egna tolkning:



Här har vi teamets tolkningar:

Jennie

Jenni

Camilla

ScrapMyran:

Maila oss din tolkning veckansnyaskiss@gmail.com eller länka via den blå knappen nedan. Vi vill se din tolkning senast måndag 17/2 kl 23:55.

Har du ingen blogg? Det går lika bra att länka till ett Flickr -konto http://www.flickr.com/ tumblr https://www.tumblr.com/ eller annan bild-dagbok

Har du en smartphone och använder dig av Instagram? Logga in på ditt konto via http://statigr.am/index.php?logout=1 och länka dit.

Du kan även skapa ett album på Facebook som går bra att länka till.

När du länkar till Instagram eller Facebook får du tänka på att om du är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna kommentera.

Två bra saker att tänka på när du länkar eller mailar
#1 Länka till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album.
#2 Om din bild är minst 700 pixlar på bredden kan vi visa upp ditt alster i bloggen extra stort, det är ju kul!

4 kommentarer:

Hanna-Marie sa...

vad kul att få se era tolkningar av skissen :-)

Wilbes sa...

Hej. vann en av julutmaningarna skickade mail men har fortfarande inte fått min RAK undrar bara om den kommit bort med posten eller om mitt mail inte kom fram?! Hälsningar Jessica (wilbes)

Veckans Skiss sa...

Jessica! Vi har sett ditt mail och mailat dig tillbaka!

Wilbes sa...

Tack :)