tisdag 12 juli 2016

Sommarutmaning 2 2016

Då var det dags för terminens sista skiss. Nu tar vi på veckans skiss lite semester. Men bara från bloggen, scrapa kommer vi fortsätta med. Höstterminen startar tisdag 9 augusti. Här kommer därför en till sommarutmaning så att ni har att göra tills vi ses igen.

I utmaning nummer två vill vi att ni inspireras av min, Carinas, skiss. Dessutom har jag knorrat till det lite med en moodboard som vi vill att ni får med någonting av i er tolkning.





Min tolkning:

Jag hade problem att hitta 3 foton som jag ville använda. Det löste jag med papper istället och på det ena blev det journaling. Bakgrunden har jag mistat med gult och rosa. Har följt skissen, men vände den upp och ner, och försökt få med känslan och färgerna från moodboarden. Fotot är från vår resa till Cypern i våras.

Teamets tolkningar:

Karin

Skissen passade så himla bra till denna lilla mås som är vår hyresgäst i sjöboden där mina föräldrar tillbringar somrarna. Skissen passade bra till spillbitar som jag har haft liggande.
För att liva upp det hela och få in mer sommar-känsla fick bakgrundspappret och blommorna bli gula. Detta är min sista tolkning hos veckans skiss, nu lämnar jag min plats för nya kreativa personer. Ha en härlig sommar!


Mahlin78

Jag har grävt fram bilder från ett besök vid Ölands norra udde och Långe Erik. Att besöka någon av Ölands fyrar är ett måste för mig på sommaren. Även jag har jobbat med spillbitar, lite färg på kanterna och halvpärlor.

Sofi

Jag har tolkat skissen rätt rakt av med tre foton, massa mönstrade papper och enamel dots som fick vara cirklarna från skissen. Från moodboarden har jag plockat upp färgerna med blått, gult och rosa-lila och även solen för bilderna är från en solig dag förra sommaren då tvillingarna hälsade på hos sin kompis :) 

Anna U
Jag valde att använda två textkort/PL-kort tillsammans med mitt foto och har tolkat skissen rätt så troget. Från moodboarden har jag plockat färgerna och blommorna som finns på kaffemuggen och assietten i fotot. Även sommar och sol fick jag med då det är sommar för mig att ta en "gofika" ute i solen på sommaren. Enamel dotsen får representera cirklarna på skissen.

Maria

Det var en rolig skiss och en härlig moodboard som Carina utmanar med denna gång. Jag valde att scrapa bilder från vår Stockholms resa förra året. Stockholm är så vackert i sommarskrud. Jag valde att plocka ut blått, gult och lite gudligt ur moodboarden. Hoppas ni får en skön sommar. 

I våra sommarutmaningar har ni extra lång tid på er.
Ni kan scrappa lugnt ända fram till 
måndagen den 8 augusti  kl 23:59.

Det går bra att länka till ett instagramkonto eller ett album på Facebook, men glöm inte att, om du
är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de
album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna
kommentera.

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook
Under sommaren kan det ta extra lång tid innan vi återkommer till dig med svar att ditt bidrag är mottaget, hör du inget av oss eller inte ser ditt bidrag upplagd under fliken mailbidrag - Skicka oss en påminnelse.


Mer information finns under fliken ”frågor och svar”

Inga kommentarer: