tisdag 23 augusti 2016

#118

God morgon alla skisstolkare. Idag är det så dags för mig att visa upp min första skiss här i bloggen, vilket också är den skissen jag ansökte till teamet med. Redan när jag ritade skissen hade jag en tanke kring hur layouten skulle se ut, och jag tycker jag fick ihop allt till slut.

Jag ser fram emot att få se alla fina tolkningar kommande veckan.



Min tolkning

Jag ville göra en layout där fotot stod i centrum, vilket var grundtanken redan när jag gjorde skissen. Till den här layouten har jag grävt fram gamla papper som det bara fanns spillbitar kvar av och lyckats använda upp allt i princip.

Teamets tolkningar

Sofi
 
En riktig favoritskiss som jag absolut kommer att återkomma till. Mitt största problem märker jag att alla foton jag tar är stående :) Som tur var så hittade jag det här fotot på twinsen från Instagram och jag tycker att fyrkantigt fungerar precis lika bra i skissen som jag i övrigt följt väldigt mycket.

Maria

Det började så bra...tittar man riktigt noga och med lite fritt tänkande så har jag följt skissen =)) 
Jag valde att minska ner kvadraten, gillar när det blir lite mer kompakt.Bytte också sida på titeln då det kändes bättre. Älskar lager på lager känslan man kan skapa utifrån Mahlins skiss.

Carina

Mahlins fina skiss har jag följt ganska noga även fast jag har använt ett stående foto. Bakgrundspappret är ett gammalt misslyckat försök till massa färger på ett 12x12" CS. Men eftersom jag ville göra min LO i 8x8" så kunde jag skära bort det som var mest misslyckat och använda det ändå. Bra att spara sina misslyckade projekt ibland. Då det blev en liten LO kom spillpappershögen till användning också :)

Anna U

Jag har vridit på skissen ett halvt varv men i övrigt följt den väldigt nära. Hittade det här fotot från i vintras och hade just fått väldigt passande papper och dekorationer i mitt senaste Citrus Twist Kit. Våra småttingar som glatt följer sin pappa hack i häl för att kolla angeldonen på ett litet fiskeäventyr vi hade en helt underbar dag i februari. Ett härligt minne att bevara.

Anna K W

Den här skissen fick jag låta jäsa i hjärnan ett tag, innan jag kom på att det var ett PL-kort! Jag har tagit ett vitt PL-kort, skvätt lite med grön mist och sedan tagit de starkaste elementen i skissen och skalat bort resten. Jag blev riktigt nöjd.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar till inlägget där
din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast
måndag 29/8 kl 23:55.

Det går bra att länka till ett instagramkonto eller ett album på Facebook, men glöm inte att, om du
är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de
album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna
kommentera.

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – Ni har väl inte missat att alla inskickade bidrag nu  finns under fliken "mailbidrag"?!

Mer information finns under fliken ”frågor och svar”

Inga kommentarer: