tisdag 30 augusti 2016

#119

Hej och god morgon!

Idag utmanar jag er med min första skiss för terminen. Det är en enkel sak med mycket tolkningutrymme. Stoppa in så få eller många element ni vill, håll er nära skissen eller sväva ut och improvisera! Jag hoppas ni har roligt med min skiss. Kom ihåg att ni gärna får visa upp era tolkningar - antingen via InLinkz här till höger, eller genom att maila en bild till oss. Adressen finns längst ner.



Min tolkning

Pärlspröt! Jag säger bara det! Min första skiss här i bloggen är enkel, men den ger också mycket frihet åt tolkaren att lägga till element och flytta runt saker. Jag har flyttat spröten och den stora blomman till mitten av kortet för att ge det lite mer balans.

Teamets tolkningar

Mahlin78

De sista åren har jag lekt väldigt mycket när jag har min systemkamera med mig, och det resulterar ibland i foton som den på den här layouten. Enkla och avskalade i all sin prakt. Att då göra en layout med samma känsla var ganska självklart, och med den inspirerande skissen till min hjälp var det enkelt.

Sofi

Direkt jag såg skissen så tyckte jag att den var svår, kanske just för att den är så enkel. Jag gillar att ha mycket direktiv så när jag tolkade skissen tog jag med många av detaljerna. Ramen, titelns placering, en doilie som fick bli cirkeln och strecken som går upp från cirkeln fick här bli stänk av mist. Tillsammans med lite papper och övriga dekorationer blev det riktigt bra :)

Carina

Rolig och annorlunda skiss som jag fick fundera på ett bra tag. Cirkeln blev en blomma (inspirerad av en av våra tidigare inspiratörer ÅsaJ) och spröten blev ränderna i mitt papper. Så har jag tolkat veckans skiss med ett foto på dottern som blev "kär" i en katt på Cypern:)

Maria
Det här var en rolig skiss =) Jag valde att vrida på den och fick då cirkeln uppe i hörnet i stället. Det blev en perfekt sol. Började denna layout men helvit bakgrund men lyckades kladda med den svarta misten så då fick jag bli lite kreativ och tänka om. Men jag blev nöjd med slutresultatet så det gjorde inte så mycket.  

AnnaU
En härligt klurig och inspirerande skiss som jag följt troget i designen. Däremot blev cirkeln två foton istället, ett i svartvitt och ett likadant i färg. Gillar den effekten ibland. Strålarna blev många strålar av ett mönstrat papper med sömmar av min symaskin. Avrundade med en rejäl svart titel.
Fotot är från i somras då vi åkte upp på en mycket blåsigt Svansjökläppen.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar till inlägget där
din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast
måndag 5/9 kl 23:55.

Det går bra att länka till ett instagramkonto eller ett album på Facebook, men glöm inte att, om du
är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de
album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna
kommentera.

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – Ni har väl inte missat att alla inskickade bidrag nu  finns under fliken "mailbidrag"?!

Mer information finns under fliken ”frågor och svar”

Inga kommentarer: