tisdag 4 oktober 2016

#124

Så har vi klivit in i oktober och oavsett vad vi tycker så är hösten här nu. Men det är väl precis nu vi vill sätta oss och skapa sommarens alla skira, ljusa och fina foton. Idag bjuder jag på en skiss där jag själv hade ett specifikt foto i åtanke när jag ritade skissen, och även ville ha ett foto i en större storlek. 




Min tolkning

Jag ville låta fotot stå i centrum på denna layouten, och då även ha det i en större storlek. Jag skriver ut alla mina foton själv hemma, vilket gör att jag kan bestämma sådan väldigt enkelt. I övrigt har jag plockat upp färger från blomman i det material jag har jobbat med, där de mönstrade papperna är spillbitar.

Teamets tolkningar

Carina

Till skillnad från Malin så har jag valt ett litet foto och fyllt ut med papper. Dock är layouten 8"X8" så fotot ser inte så litet ut ändå. Använt papper från ett och samma kit. I stället för cirklar så har jag klipp ut fyrkanter och limmat fast lite huller om buller.

Maria

Jag har valt att vrida på den här skissen. Pappersremsorna som ligger under fotot på skissen fick bli vimplar som ligger över fotot på min tolkning. Cirklarna på skissen fick byta skepnad till tråd på min lo. Det är så härligt med fri tolkning tycker jag =) 

AnnaU
Jag har tolkat väldigt troget tycker jag. Har använt papper från KaiserKraft och har inspirerats av en annan layout jag gjort tidigare med dessa papper då jag klippte ut blommorna ur ett av mönsterpappren. Blommorna fick tillsammans med några cirklar representera just cirklarna på skissen. För att balansera la jag till några cirklar till vänster om fotot också. Fotot är ett kollage av ett vackert fat jag fick av min vän Christel ( tidigare dt här på VS) då dom hälsade på här i september.

Anna K W

Jag har valt att göra ett kort istället för en LO den här gången. Jag gillade skissen, den var kul att tolka - speciellt revan uppe till höger! Sedan har jag bytt ut cirklarna mot bandet och rosetten. På ett kort får man välja bort element ibland, för att det inte ska bli för stökigt. 

Sofi

Jag har tolkat använt mig väldigt mycket av skissen även om det kanske inte syns. Det enda jag verkligen ändrade var att använda cirklarna nere i hörnet på min bakgrund istället. Min layout är gjord med den senaste Sirapsboxen med massor av guldiga godsaker (psst... om några dagar kommer ett inlägg med månadens vinst och det vill ni inte missa).
 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 10/10 kl 23:55.

Det går bra att länka till ett instagramkonto eller ett album på Facebook, men glöm inte att, om du är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna kommentera.

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – Ni har väl inte missat att alla inskickade bidrag nu finns under fliken "mailbidrag"?!

Mer information finns under fliken ”frågor och svar”

Inga kommentarer: