tisdag 1 november 2016

#128

Fort går det och nu är det redan november! Idag är det återigen min tur att inspirera er med en skiss och jag har skapat en skiss som verkligen utmanar även mig. Jag tycker det är riktigt svårt att bygga mitt upplägg på vertikalen istället för horisontalen så det blev en riktig utmaning. Nu hoppas jag att ni känner er riktigt inspirerade och deltar med en tolkning.




Min tolkning
 
Jag gillar att utmana mig själv och eftersom jag tycker det är svårt att skapa en layout med fokus lodrätt istället för vågrätt så skapade jag den här skissen. Skissen följde jag rätt rakt av med stjärnor och allt, men har så klart lagt till lite extra detaljer. More is more som man säger :)

Teamets tolkningar

Mahlin78

Jag fick en stor längtan tillbaka till sommarens tomatplantor. Det är något med att ha odlat egna tomater, smaken är helt fantastisk. Man ska heller inte förringa känslan av att gå ut barfota och plocka några sommarvarma tomater till middagen. Direkt när jag såg skissen visste jag att det var detta foto jag ville jobba med, samma sak med övrigt material. En riktigt rolig skiss att tolka! Min vana trogen har jag jobbat med spillbitar. Någon kanske anar ett tema hos mig ;-)

AnnaU
Här har jag vridit på skissen lite annars har jag följt den rätt nära. Mina papper och Die Cuts är från Bella blvd, Illustrated Faith "She Blooms". Stjärnorna är i genomskinlig akrylplast och dom kommer från CitrusTwist Kits. Några stänk av en riktigt citrongul colormist från Dylusions. Ett foto på vår lilla Astrid som jag gillar massor, önskar jag kunde läsa hennes tankar här...


Maria
Jag har valt att scrapa en bild på vår Stina när hon fyllde 3 år. Jag valde att lägga till cirklar istället för stjärnorna. Tycker annars att jag varit skissen rätt trogen =)

Carina
Ännu en skiss som jag verkligen gillade! Jag valde dock att vrida på den lite för att det skulle stämma med fotona. Ja, jag använde två. I övrig har jag följt skissen väldigt väl och använde enameldots istället för stjärnor. Foton på dottern som gjorde stora försökt med att få till en dykning när vi var på Cypern.

Anna K W

Jag har gjort ett kort med fina retropapper från Maja Design. Jag gillar verkligen känslan av cruising och rock'n'roll, det är nästan så man hör Elvis-hitsen i bakgrunden. 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar till inlägget där
din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast
måndag 7/11 kl 23:55.

Det går bra att länka till ett instagramkonto eller ett album på Facebook, men glöm inte att, om du
är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de
album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna
kommentera.

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – Ni har väl inte missat att alla inskickade bidrag nu  finns under fliken "mailbidrag"?!

Mer information finns under fliken ”frågor och svar”

Inga kommentarer: