tisdag 22 november 2016

#131

Den här veckan är det min tur att inspirera igen. Det är så spännande att se vem som tolkar och HUR! Skissen är ganska avskalad, som mina brukar vara, men antyder många lager för den som vill. Jag ritar ofta stjärnor där jag tycker att det kan vara dekorationer, men man behöver inte alls vara låst vid att det är stjärnor på skissen. Jag ser verkligen fram emot just DIN tolkning!




Min tolkning:

Jag har gjort en LO på 8x8 med ett normalstort foto, så det fanns inte plats för så mycket mönster och dekorationer, då hade det blivit för plottrigt för mig. Jag har använt min favoritfärg i kombination med svart och grått, och bara dekorerat lite grann.

AnnaU

Jag spegelvände den här härliga skissen och gjorde ett "må bra" kort som alltid är bra att ha på lager. Textkortet har jag fått av en vän så det vet jag inget mer om men i övrigt är papper och dekorationer från Bella blvd Illustrated Faith "She Blooms". Stänkte på min kortbas med en skarprosa colormist innan jag monterade med vanlig dubbelhäftande tejp och 3d-tejp i olika lager.

Mahlin78
Vilken härlig skiss som blev en utmaning för mig att få ihop. Fotona var jag helt säker på, men sen då. Jag gjorde om min layout 2 gånger innan jag blev helt nöjd. Materialet är både från Basic Grey och Maja Design, två tillverkare som jag verkligen gillar. Tillbaka till fotona, de är tagna för bara en dryg månad sedan vid en tunnelbanestation som existerar men inte är i bruk. Hur jag hittade dit? Via min andra stora hobby, geocachingen :-)

Maria
Hmm...vet inte riktigt hur man ska göra för att fota layouter den här årstiden. Jag ber om ursäkt för denna. Jag har scrapat bilder från Halloween förra året. Följt skissen även denna gång =)

Sofi
 
Här har jag återigen skapat min layout med papper och dekorationer från Hip Kit Club, det finns alltid så mycket fint som matchar varandra. Här är det min mans systerdotter Bella som fått vara modell till layouten där jag försökt följa skissen så noga som möjligt, men självklart med lager på lager och lite extra dekorationer.

Carina

Först måste jag säga att jag verkligen gillade skissen! Jag valde inte så mycket lager som man gott kunde ha haft utan jag var rätt sparsam. Stjärnorna passade mig bra då dottern och katten är två av mina fina stjärnor! Sen måste jag hålla med Maria om att det är näst intill omöjligt att få bra foton den här årstiden. Men det är väl tyvärr bara att gilla läget :)
 
Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 28/11 kl 23:55.

Det går bra att länka till ett instagramkonto eller ett album på Facebook, men glöm inte att, om du är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna kommentera.

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – Ni har väl inte missat att alla inskickade bidrag nu finns under fliken "mailbidrag"?!

Mer information finns under fliken ”frågor och svar”

1 kommentar:

FärgGlad sa...

Hur kommer jag i kontakt med er.
Jag har produkter fr varulager till inköpspris!

Intressant?