tisdag 29 november 2016

#132

Idag är det dags för novembers sista skiss och den har jag, Carina, ritat. Tiden går väldigt fort just nu och snart är det jul. Kanske tycker någon att skissen passar bra till ett julkort eller du kanske, som någon i teamet, vill göra en julig layout. Jag gjorde i alla fall en layout. Det ska bli väldigt roligt att se vad just du hittar på med min skiss.



Min tolkning

När jag var på scrapträff förra lördagen så hade jag turen att vinna lite mönsterpapper. Några av dessa använda jag till den här layouten med årets skolfoto på dottern. Min vana trogen har jag följt skissen rätt så noga. Stjärnorna har jag gjort med hjälp av en mask och ett infärgningsverktyg färgad med en blå distress.

Teamets tolkningar

Maria

Den här skissen påminner lite om tomtens bälte tycker jag, kanske för att det är just sådana bilder jag sitter med just nu. Den passade perfekt för det här fotot, Klara och Stina ställer upp och poserar tillsammans med tomten från Tomte land. 

Mahlin78

Jag fick precis som Maria en julkänsla av den här skissen. Därför blev valet lätt att jobba med en julserie från Maja Design. Äppelhjärtat fotade jag på en julmarknad jag var på tidigare i höstas. Sen när det väl var dags att komma på en titel till mitt alster fick jag ramsan "äppel päppel pirum parum" på hjärnan. 

Anna KW

Bilden på min syster och hennes söta tvillingar passade perfekt till den här skissen, som jag har tolkat mycket bokstavligt. Till Halloween passade syrran nämligen på att klä ut sina yngsta barn till minioner... Så gulligt! Jag har hållit mig till svart och gult, både när det gäller val av mönsterpapper och val av mist. Och så har jag ritat dit ett par små minioner också, så klart!

AnnaU
En härligt inspirerande skiss som alltid och jag har tolkat rätt så nära med många lager under fotot och placeringen av elementen på skissen. Har vridit en aning på den bara. Fotot är från vår resa till USA nu i november. Det är jag första morgonen, på Starbucks med en härligt god "Soyalatte" vilket blev en god rutin resten av resan :). Kaffet är annars allt för svagt för min smak och dom flesta kakor innehåller mjölk (som jag inte tål) så då blir en "Soyalatte" perfekt, den är som en hel fika i sig liksom, kaffe och kaka i ett!
Alla papper är från Citrus Twist Kits October main kit.

Sofi
 
Jag har min vana trogen återigen använt mig av ett kit från Hip Kit Club och skissen har jag följt så gott jag kunnat. Jag gillade verkligen skissen, många av mina go-to's fanns med. Många lager och ett element i en kant är några av dom. Tyvärr är fotot på min layout inte det bästa, men man får nöja sig med tillräckligt bra nu när ljuset är så dåligt på kvällarna och man inte har tid på dagen.  

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 5/12 kl 23:55.

Det går bra att länka till ett instagramkonto eller ett album på Facebook, men glöm inte att, om du är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna kommentera.

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – Ni har väl inte missat att alla inskickade bidrag nu finns under fliken "mailbidrag"?!

Mer information finns under fliken ”frågor och svar”

Inga kommentarer: