tisdag 24 januari 2017

#137

Hej

Återigen tisdag och dags för min, Carinas, första skiss 2017. Skissen ritade jag dock för länge sen så jag hade egentligen inget minne av den. Jag gillar att det är mycket tomma ytor som man förvaltar precis som man vill. Nu väntar jag med spänning på att se vad ni hittar på med skissen.



Min tolkning

Jag visste att jag ville använda det här fotot men jag hade stora problem att välja papper (händer mig ofta). Jag hade först valt att använda baksidan på dessa papper men känner nu att det var nog tur att jag ändrade mig. Cirklarna i kluster blev snöflingor och enameldots. Foto från en jättekall dag i början av januari. Det var -27,5 när jag gick promenad med hunden på morgonen. Kvällspromenaden var ljum med endast -4.

Teamets tolkningar 

Sofi
  
Jag gillade verkligen skissen och har försökt att tolka den så rakt av som möjligt. Med lite extra detaljer så klart :) Något jag alltid haft problem med är att skapa med cirklar i papper, så här valde jag att måla en lite slarvig cirkel med en pensel doppad i mist.

Mahlin78

En skiss helt i min smak! Min layout gjorde sig nästan själv :-) Jag har följt skissen till största delen, men gjort ett par egna tolkningar. Cirkeln har blivit tre stycken och min banner/pil har blivit fler det också och även större än på skissen. Och så har titeln fått breda ut sig på två olika ställen. En riktigt kul skiss att tolka! 

Anna K W

Den här skissen passar verkligen mig, jag gillar stora "tomma" ytor och avskalade layouter. Min LO är 12x12 (oj!) och jag har använt papper och dekorationer från en serie som heter Atlas och kommer från Pink Paislee. Jag har följt skissen så när jag kunde, använde en liten assiett för att få till en stor cirkel.

AnnaU
En härlig skiss som alltid och jag har tolkat den nära liksom dom flesta den här veckan :)
Fotot är på vår dotter, Beatrices,  silverglittriga favoritskor som jag tycker förtjänar en egen layout.
Papper och dekorationer från CitrusTwist Kits dec. och jan. kit. Titeln och cirkeln är free cut files från Paper Issues och en god vän hjälpte mig att skära ut dom med sin Cameo, TACK!! <3


Maria

Jag har valt att vrida på skissen denna gång. Cirkeln i bakgrunden har jag gjort med hjälp av Heidi Swapps colar shine mist "coral". jag bara älskar den färgen. Några enkla dekorationer fick räcka.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 30/1 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: