tisdag 14 februari 2017

#140


Då är det äntligen tisdag igen ( inte vilken tisdag som helst ju utan Alla hjärtans dag!!) och vi här på Veckans Skiss bjuder som vanligt på en ny skiss.
Den här veckan är det jag, Anna U, som står för skissandet och det ska bli så roligt att se era tolkningar.
Men då KÖR VI!! :)



Min tolkning
Jag tolkade min skiss väldigt nära förutom att jag flyttade på titeln. Underbara papper och dekorationer från mitt Citrus Twist kit från januari. Ett mysigt foto på maken och våra två yngsta barn i höstas då vi gjorde en skogsutflykt med lite fika. Det bästa vi har är ju varandra <3

Teamets tolkningar

Mahlin78
Återigen en skiss jag fullkomligen älskar! Cirklar är en stor favorit hos mig. Jag har valt att jobba med ett par olika varianter, och även vridit skissen ett kvarts varv. Fotot är taget för ett år sen en solig dag då jag satt på bryggan ett par minuter hemifrån och njöt en lång stund. Själavård kanske man kan säga :-) 

Sofi
 
Om ni har hängt med här ett tag så vet ni att jag INTE gillar cirklar. Därför har jag fuskat lite i min tolkning av dagens skiss och lagt in lite fyrkanter istället. Stilen på min LO är inte min vanliga, inga lager på lager och väldigt lite av allt, men jag gillar verkligen hur den blev i slutändan :)

Carina
En skiss som jag gillade trots cirklarna :) Men nu har jag nästan lärt mig att gilla dem så det kommer säkert mera framöver. Jag vände skissen ett halvt varv för att det skulle passa bättre med mitt foto som är taget på nyårsaftonen. På vår "eftermatenpromenad" förevigades jag och Nina i snöplogkanten under en gatlykta. Ser att jag har fått en "pipskäggsskugga" men det bjuder jag på :)

Anna KW

Cirklar. De är svåra och inspirerande på samma gång. Jag valde att göra en liten LO, 8x8. Cirklarna och hjärtat har jag stansat ut i svart och vit cardstock. Fotot är en bild från Snapchat som jag tyckte blev rolig. :) I hörnen har jag målat med vattenfärg, för att få en liten inramning.

Maria
Det här var en skiss för mig...jag älskar cirklar!!! Hittade dessa bilder från förra julen då jag och Elsa var på mellandagsshopping med fina vänner, dom passade perfekt!! Jag har även denna gång följt skissen =) 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 20/2 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: