tisdag 4 april 2017

#147

Välkommen första tisdagen i april! Idag är det jag, Mahlin78, som är skisskaparen och dagens skiss bjuder in till att jobba med 3 st foton. Som ni ser på min tolkning så har jag själv lyckats med det. Nu är jag riktigt sugen på att få se hur du tolkar den.



Min tolkning

Jag hade en fotosession på vår trappa för några veckor sedan med den tulpanbukett jag själv fixat ihop. Perfekta foton att nyttja till den här skissen. Storleken på fotona är 2"x2", ca 5 cm x 5 cm, ingen storlek jag jobbar speciellt ofta med. Nu ser jag verkligen fram emot hur din tolkning!

Teamets tolkningar

Anna KW

Jag har spegelvänt skissen och satt dit en rad med vimplar där de tre små remsorna är på skissen, annars tycker jag att jag följer den ganska nära. Fotot har jag skrivit ut i svartvitt för att det ska passa tagen som är bakom. Det är ett bra knep, tycker jag! Titeln har jag satt ovanpå bandet som är knutet runt tagen, så mitt K svävar liksom lite...

Maria

Jag som i vanliga fall gillar att ha med många foton valde här att bara ha ett. Det är inte alltid det finns tre att scrapa tillsammans. Kändes lite passande att plocka fram foton från påsken förra året. Jag har letat fram lite olika spillpapper i glada färger. Orange mist i botten och några glada vimplar som jag klippt ut förhand ur ett mönsterpapper. Ser ni den lilla doilisen...det är en mini paper doilies från doodlebug. Dom är en liten favorit just nu och jag har dom i flera färger =) 

Carina

Jag har gjort allt lite större än på skissen men jag tror nog att jag har följt den ganska bra. I stället för tre foton blev det två och en textruta. Denna tillsammans med "Nina" fick bli min rubrik. Kul skiss som jag först tänkte göra ett kort av då jag tycker att den funkar till både kort och LO.

Anna U
Jag lyckades inte få till det med tre foton som passade ihop idag men dock två :) Annars har jag tolkat den härligt inspirerande skissen nära. Jag fyndade ett härligt 6x6 pappersblock på scrapmässan i Avesta i söndags, "Jubilee" från MME. Underbara glada färger och läcker design. Hittade en skärfil hos Paper Issues med en titel som passade bra till fotona på vår lilla Arvid som leker vid lekplatsen i slalombacken i Hamra. Några dekos lite mist och sytråd så var det klart, ja en liten söm med symasinen blev det också ;)



Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 10/4 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Inga kommentarer: