tisdag 18 april 2017

#149

Hej! Hoppas att ni har haft några sköna, lata, påskdagar och är redo att sätta fart med en ny skiss. Idag är det jag, Carina, som har ritat till er. Precis när man ritat färdig så får man en tanke om hur det kan bli men av någon anledning så händer det, som nu, att det inte riktigt blir så ändå. Det ska bli jätteroligt att se vad ni där ute hittar på med skissen. Scrapa lugnt!



Min tolkning

Min tolkning blev inte riktigt som jag tänkte när jag ritade skissen. Jag har två foton för det var dessa jag ville använda och hade inget stort. Dessutom är cirkeln inte så stor som jag eg ville. Jag fick inte riktigt till det som jag tänkte från början men till slut tror jag att jag blev rätt nöjd ändå. Det är lite roligt hur man ändrar sig på vägen liksom. Layouten passar perfekt just nu då vi faktiskt befinner oss i stugan. Det är dock lite mera snö nu än när dessa foton togs :)

Teamets tolkningar

Maria

Den här skissen gillade jag =) Det känns som om det var länge sen jag använde mig av en stor cirkel och just så som jag gjort på denna Lo är lite av en favorit. Jag tycker om att göra flera cirklar i en. Det skapar ett djup och ger möjlighet till att dekorera. Sparsamt med dekorationer på denna då jag gillar det rent. Inte varje dag jag scrapar mig själv...här på väg ut på promenad med min stora tjej som jag oftast får jaga =))

Mahlin78
Återigen en skiss helt i min smak! Cirklarna har jag ritat runt en assiett med tre olika färger av mina Polychromos-pennor. Sedan har jag rotat fram olika papper från Maja Design som jag satt lite snett och vint. I övrigt ville jag låta fotot stå i centrum. Ett foto jag tog med min mobil för ca 2 veckor sedan en mulen dag när solen började bryta igenom molnen.

Anna U
Älskar skissen!! Var helt inställd på att sätta fart med en layout, som satt som en smäck i min tanke, och så plötsligt blev det ett kort istället då jag väl kom igång... Die-cutsen liksom satte ihop sig själv och kortet bara "blev". Det är lite spännande ibland :) Tänker mig att det här passar någon av våra prinsessor i familjen vid kommande födelsedagar. Papper och dekos från Crate Paper, bland annat från deras serie "Gather". Cirkeln i papper är en skärfil från Paper Issues.

Anna K W

Oj, vilken kul skiss! Cirklar kan göra mig lite osäker, men här kändes det lätt! Min cirkel skulle kunnat vara större, men man kan ju inte bara förstora sina tårtpapper... ;) Jag har färglagt ett motiv från Skaparkällar'n och utgick från de blå detaljerna när jag valde mönsterpapper. Jag gillar att stänpla runt mina motiv istället för att klippa ut dem, det ger lite extra utrymme att vara knasig (kreativ) och går myyycket fortare!

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 24/4 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: