tisdag 2 maj 2017

#151


Veckorna rusar på och snart har vi våren här. Nu när det har blivit maj så slipper vi förhoppningsvis även det otrevliga aprilvädret snart.
Dagens skiss går att tolka lite som man vill, men jag tycker ni ska utmana er själva att använda ett mönstrat papper på nederdelen av ert alster, något jag sällan gör själv. Men utmaningar ger inspiration för mig så jag hoppas att det kan göra det samma för er.



Min tolkning
 
Jag har tolkat min skiss väldigt rakt av, ända till de snedställda ränderna. Men jag tror inte jag riktigt tänkte på proportionerna när jag ritade skissen för jag har då inga så små foton :) Tyvärr var det väldigt svårt att ta ett bra foto av min LO eftersom bokstäverna har väldigt mycket glans i sig.

Teamets tolkningar

Mahlin78

Vid första anblicken kan det se ut som att jag tolkat skissen väldigt fritt, men faktum är att fotot inte alls fångar att jag sprayat med Perfect Pearls och då nyttjat 2 olika stenciler på layoutens nedre halva. Hur jag än försökte fånga detta vid fototillfället så gick det inte. Jaja. En skiss som bjöd på lite motstånd innan jag kom fram till hur min tolkning skulle bli. Detta var inte alls tanken ursprungligen, men jag känner att det blev så mycket bättre.

Carina
En rolig och utmanande skiss! Jag har ett stående foto men förutom det så har jag tolkat skissen ganska rakt av. Använde dock två mönstrade papper eller ja det är faktiskt fram och baksida så eg. är det ett papper jag har använt ;) Foto från påskafton 2017 då vi var 9 st som åkte skidor i Ramudberget. Inte helt lätt att få alla på bild, å det gick inte nu heller då en av oss ju står bakom kameran. Nu väntar jag med spänning på att se hur ni där ute tar er an Sofis skiss!

Anna U
Tolkade skissen troget men skalade ner den till 8.5x11 istället för som skissens 12x12. Har scrappat ett alldeles färskt foto på mina fina vårblommor ute i trädgården. Fina Scillan <3 Är så tacksam och lycklig för varje vårtecken och varje liten vårblomma! Papper från Bella blvd Illustrated Faith kollektionen. Hittade några läckra skärfiler till min bakgrund och under fotot. Ser framemot att se din tolkning av Sofis snygga skiss.

Maria
Jag har valt att skära pappret på snedden men tycker annars att jag följt skissen rätt troget. Bilden är på Klaras handbollslag. 

Anna KW

Jag har tolkat skissen rätt så nära, men inte med randiga papper. Jag gillar verkligen den här skissen, den var så kul att tolka! Jag gick lite bananer med att blanda olika mönster, men tycker att resultatet blev bra ändå. 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 8/5 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: