tisdag 27 februari 2018

#187

Så har vi kommit fram till februaris sista skiss och den här veckan är det jag, Mahlin78, som är skisskaparen. Som ni ser på min tolkning längtar jag verkligen efter våren nu och att få köpa hem de första sticklingarna.

Hur tolkar du den här skissen? Layout? Kort? Väljer du ett annat element än cirklar? Vi i teamet är supernyfikna på hur våra läsare tolkar våra skisser, så visa oss :-)




Min tolkning

Jag har som synes vridit och frångått min egna skiss en del. Men det är ju precis det som är tjusningen med att tolka skisser - att man med gott samvete kan göra så :-) För ovanlighetens skull hade jag ett foto på höjden som jag ville jobba med och låta stå i centrum. Detta bidrog till att jag jobbade med vita och ljusa gröna toner. 

Teamets tolkningar

Ciza

En härlig skiss av Malin som jag ville försöka hålla enkel. Lite utsmyckade cirklar som fått ritade sömmar för att få färgerna att poppa lite mer. Titeln fick flytta lite till högra hörnet av fotot. Detta för att hålla ihop alltihop lite mer

Carina

Snygg och mycket användbar skiss. Jag har valt att inte ha cirklar, trots att jag faktiskt har börjat gilla dem. Den här gången berodde det mest på att gjorde denna LO på en träff och jag hade inga cirklar med mig. Tycker att jag ändå gjorde skissen rättvisa. Vit CS med svartgrå mist med några stänk av röd/rosa mist. Bokstäver, symaskinssöm, lite tråd och ett hjärta blev mina enda dekorationer. (Symaskinen släpar vår tidigare teammedlem AnnaU alltid med sig och jag fick snällt låna den;))

Anna K W

Som vanligt ser min tolkning inte ut som de andras. Jag har valt att göra ett PL-kort som titelkort för den här veckan, Vasaloppsveckan. Jag har markerat cirklarna på skissen med mist och stygnen i hörnen med en hönsnätsstämpel. Nu ska veckan klaras av så har jag nog foton att fylla ett uppslag med sen. 

Annzo

Den här veckan kände jag för att göra ett kort som tolkning av den fina skissen. Jag tog fram mitt lilla block med papper ifrån Kaiser Craft perfekt med små block där allt redan är matchat. Letade på en dies med cirklar som jag stansade ut. En liten rubrik och lite bling så var det klart. Ett kort som passar till vem som helst är bra att ha i samlingen. 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 5/3 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: